Egy régi álmom vált valóra a balatoni vitorlázással

Mindig is nagyon szerettem az állatokat, a természetet. A szüleimmel és a bátyjaimmal rendszeresen vadkempingeztünk egy gyönyörű folyó partján, ahol hatalmas nyárfák vettek körül minket, nagyjából húsz méterre pedig egy színes virágokkal teli mező. A fák alatti szabad, füves területeken vertük le a sátrainkat. A szüleim egy tágas, régi sátorban aludtak mindig, ami olyan nagy volt, hogy fel is lehetett benne állni és mászkálni. Ezt a sátrat gyerekként a barátnőmmel mindig nagyon izgalmasnak találtuk. A minket körülvevő bokrok alatt és a fákon szüntelenül neszeltek a kisállatok és a madarak. Ha szerencsénk volt, vagy ha este sokáig maradtunk csöndben, láthattunk előbújni egy-egy aranyos pockot, cickányt vagy teknőst. A mezőn pedig főleg hajnalban és reggel szaladgáltak az őzek és a rókák.

Apukám nagy horgász, egyetlen vadkempinges nyaralásunk sem telhetett el anélkül, hogy elhozta volna az egész horgászfelszerelését és már az első nap kipakolta és berendezte volna őket a parton. Kisebb koromban én is kipróbáltam a pecázást, fogtam egy-két kishalat, de azonnal vissza is dobtam őket, mert sajnáltam volna, ha bajuk esik. Azóta nem is nyúltam horgászbothoz, mert nem akarom kínozni a halakat. Apu persze nem így van ezzel, neki a legfőbb szenvedélyei közé tartozik a horgászat. Egész nap, reggeltől estig képes ott ülni a botok mellett és figyelni, hogy van-e kapás. Néha annyira képtelen elmozdulni mellőlük, hogy minket kér meg, hogy menjünk be a városba haleledelért és csaliért. Az egyik ilyen alkalommal véletlenül kiborítottam az autó hátsó ülésén a csontikat, aztán szedegethettem össze őket, mielőtt szétmászkálnak…

Amíg apu horgászott, mi anyuval és a barátnőmmel, aki évekig velünk tartott ezen a nyaraláson, elmentünk a strandra vagy a folyóban fürödtünk, olvastunk a függőágyban, főztünk a kis kempingsütőn, tollasoztunk a mezőn vagy a környéket és a várost jártuk. Nagyon megnyugtató környezet volt ez itt a sok zöld növény és az állatok között. Volt egy jó kis gumicsónakunk, amin a barátnőmmel rendszeresen elmentünk evezni fel vagy le a folyón. Nincs nagy sodrása a folyónak, így biztonsággal tudtuk irányítani a csónakot. Többször kenuztam már, az ilyen fajta evezős sportokat mindig nagyon élveztem. Kivéve a kajakot, amit egyszerűen képtelen voltam megtanulni irányítani. Szeretek hajókázni is, de erre egyelőre egyszer került sor az életemben, valamint kétszer utaztam rövidebb ideig kompon. A vitorlázást még soha nem volt lehetőségem kipróbálni.

Sajnos az egykori kempinghelyünket ma már nem tartja karban senki, úgyhogy teljesen benőtte a növényzet, szinte lehetetlen sátorhelyet találni. Horgászni még le lehet menni, de arra nincs hely, hogy egy kis kempinghelyet alakítsunk ki magunknak. Még mindig járunk a városba, de most már foglalunk szállást. Szerencsére egy nagyon aranyos házat találtunk, aminek a felét kiadja a tulajdonos a nyaralók számára. Egy nagyon szép kert is tartozik hozzá, ahol lehet bográcsozni. Ez az egy a biztos úti cél minden évben, ami a közös családi nyaralásunkat illeti. Most már eltelt úgy egy pár év lassan, hogy nem is nyaraltunk sehol máshol. Szöget ütött a fejembe, hogy el kéne menni vitorlázni a Balatonra. Megkérdeztem a családomat, hogy lenne-e kedvük elmenni pár napra egy Balaton környéki településre, mert én nagyon szeretem azt a környéket, de még sosem töltöttem ott egy-egy napnál többet úgy, hogy végtelen szabaidőm lett volna. Azt mondták, hogy jó ötlet.

Utána is néztem ennek a dolognak a neten. Találtam pár vitorlásbérléses céget, de annyira nem fogtak meg, úgyhogy tovább kutattam. Végül rátaláltam a BalatonPro nevű cég oldalára. A BalatonPro egy komplex szolgáltatásokat nyújtó cég, ahol mindenki megtalálhatja az ízlésének kedvező vizes vagy szárazföldi programokat a Balaton környékén. A sokrétű szolgáltatásaik közé tartozik a vitorlás hajó bérlése 6-10 vagy több fő részére, legénybúcsúk és lánybúcsúk szervezése, céges rendezvények, csapatépítő tréningek lebonyolítása, de egy egyszerű családi programként is hatalmas élményt nyújtanak a lehetőségeik. Mivel a Balaton hazánk legnagyobb állóvize és egyben az egyik legközkedveltebb turisztikai központja, egyre népszerűbbek a tavon és a környékén szervezett rendezvények.

Nyilvánvalóan a horgászat szerelmesei körében is népszerű célpont a magyar tenger, viszont manapság már egyre nehezebb megtalálni a jó horgászhelyeket a sok privát szálloda és strand miatt. A BalatonPro ezért is kezdett el horgászatokat megszervezni a Balatonra vitorláshajóról vagy etetett hellyel rendelkező stégről. Ezeket az információkat a szervezett horgásztúráikról ezen az oldalon találtam meg: https://balatonpro.hu/balatoni-horgaszat/. A cég flottája 7 darab vitorláshajóval rendelkezik, amiknek a segítségével egyszerre akár 40 embert is el tudnak vinni horgászni. Hogyha egy család együtt szeretne kihajózni, így a program családi kalanddá alakul át, ugyanis különböző programokon lehet részt venni egy horgásztúrán is, így nemcsak a sport űzői fognak jól szórakozni. Különböző csomagok közül lehet választani, mindenki megtalálja a kedvére való programcsomagot attól függően, hogy nyaralni vagy csak horgászni szeretne.

A horgászaton belül is egészen sokszínű lehetőségek közül lehet válogatni. Az első ilyen az éjszakai süllőhorgászat, ami este 9-től hajnali 2-ig tart. Ez nyilván nem teljesen családbarát program (bár embere válogatja), inkább a céltudatos horgászoknak ajánlott. A csomaghoz welcome drink, halradar és tapasztalt túravezető is jár. Egy inkább gyerekbarát és családiasabb hangulatú csomag a nappali balinozás. Ebben a horgászat egy kis fürdőzéssel is össze van kötve, valamint korlátlanul fogyaszthatunk ásványvizet a vitorláson. Aki kíváncsi a további programokra és a horgászati lehetőségekre a BalatonPro-nál, mindenképpen érdemes ellátogatnia a https://balatonpro.hu/balatoni-horgaszat/ oldalra. Ezt a programot jól megjegyeztem apu miatt, meglehet, hogy sor fog kerülni rá.

Tovább kutakodtam a honlapon. A vitorlás szolgáltatások nagyon kecsegtetően hangzottak, így beleástam magam egy kicsit jobban a témába. Mint feljebb említettem, még soha nem volt szerencsém kipróbálni ezt a kellemes sportot, holott nagyon vonz a víz és a legtöbbféle hajó. A BalatonPro vitorlás szolgáltatásai remek lehetőséget nyújtanak azok számára, akik szívesen vitorláznának, de nincs rá engedélyük vagy nincs saját hajójuk. Náluk a vitorlás hajókat ugyanis képzett kapitánnyal együtt bérelhetjük ki, aki elvisz bennünket egy kellemes kirándulásra. Különböző időtartamokra lehet igénybe venni a vitorlás bérlést. Előfordul, hogy valaki a tó közepén jön rá, hogy ez a kaland mégsem neki való, de ha már egyszer kibérelte a hajót, nem akarja megszakítani az utat. Az ilyen bizonytalan vendégeknek találták ki a 2 órás, kapitánnyal történő vitorlázást. Ez a későbbiekben lehetőség szerint hosszabbítható, ha mégis megtetszene.

Arra gondoltam, hogy mindenképpen ki szeretném próbálni a vitorlázást, viszont azt nem akarom egybekötni egy horgászattal. Így inkább amellett döntöttünk közösen a családommal, hogy elmegyünk együtt egy 4 órás vitorlás kirándulásra, a túlparton kikötünk, megebédelünk egy helyi étteremben, körülnézünk, majd visszahajózunk a kiindulópontra. Egy következő alkalommal, mondjuk másnap pedig apu és a bátyám mennek el ketten egy vitorláson horgászni, hogy kipróbálhassák azt az élményt is. Ebben mindannyian egyetértettünk, úgyhogy gyorsan le is foglaltunk mindkettőre egy-egy időpontot, majd egy szállást is egy kedves, Balaton környéki városkában.