A munkahelyem és a hajdu aquastic villanybojler

Egy szállodában dolgozom szakácsként. A vendéglátásról köztudott, hogy a hétvégék a legpörgősebb periódusok közé sorolhatók. Emiatt minden szombaton és vasárnap teltház van a szállodában, ezzel egy időben az étteremben is. Az étteremben reggelente svédasztalos reggeli várja a látogatókat, különféle zsemlékkel, feltétekkel, joghurtokkal, müzlivel, rántottával, kolbásszal, virslivel, kávéval, teával és gyümölcslevekkel. Ebédidőben minden nap kétféle napi menüből lehet rendelni, de ezen kívül természetesen hatalmas választék várja a kedves vendégeket. Húsételek, tészták, saláták, levesek gőzölögnek a konyhán fogyasztóikra várva. A vacsora a reggelihez hasonlóan önkiszolgáló, ki-ki kedvére válogathat a kihelyezett fogásokból.

Múlt szombaton úgy tűnt, a szokásosnál is többen rohamozzák meg a szállodánkat. Külföldi és magyar turisták tömkelege tódult az étkező asztalokhoz már a reggeli órákban. Igyekeztem nem begörcsölni annak tudatában, hogy ma egy perc időm sem lesz pihenni.

Az aznapi ebédmenü tárkonyos csirkeraguleves és aranygaluska vagy zöldborsófőzelék volt. Már délelőtt nagyban ment a sürgés-forgás a konyhán, hamar neki kell látni az ebéd elkészítéséhez. Van pár mosogatógépünk, de ilyen nagy forgalom esetén a konyhai kisegítők kézzel is mosogatnak. A nagyobb hatékonyság érdekében nyilván forró vízzel mosogatunk, hogy megfelelően leoldódjon a zsír az edényekről. A személyzet nekilátott a reggeliből maradt szennyes edények, tányérok elmosogatásának. Legnagyobb meglepetésükre azonban azt tapasztalták, hogy a csapokból nem jön meleg víz, csak hideg. Vártunk még pár percig, majd megállapítottuk, hogy a sok éve hűen szolgáló bojler már nem működik. Kétségbe estünk, hiszen nem volt elegendő tiszta tányér a konyhán, és nem tudunk újakat beszerezni, mire jönnek ebédelni a vendégek. Koszos, zsíros tányérokat pedig nem tálalhatunk fel… Megpróbáltunk hideg vízzel mosogatni, de a zsír és az olaj csak nem akart leoldódni. Fogalmunk sem volt, mit tehetnénk most. Egyik kollégánk végül azzal az ötlettel állt elő, hogy keressünk rá az interneten, hátha találunk valami webáruházat, ami tud nekünk gyorsan szállítani egy új bojlert.

Beírtuk a keresőszavakat: hajdu aquastic villanybojler ár, hamarosan rá is találtunk a villanybojlerbolt.hu oldalra. Találtunk egy éppen megfelelő Hajdu AQ 120 ErP Aquastic elektromos melegvíztárolót. A 120 literes tartály kiválóan hőszigetelt és rozsdamentes, tökéletesen ellátni látszik a konyhánkat meleg vízzel. Ez a villanybojler ráadásul egyszerre több vízvételi hely ellátására is alkalmas. Nagyon fontos szempont a konyhában, hogy a tárolt melegvíz étkezési célokra is alkalmas legyen, és ez a bojler ezt is kielégíti. A Hajdu Aquastic nevű bojlerek ugyanazt a szolgáltatást nyújtják, mint a Hajdu márkajelzésűek, annyi a különbség, hogy pár műszaki és garanciális tulajdonságban eltérnek a költséghatékonyság érdekében.

Habozás nélkül megrendeltük ezt a bojlert. Mivel a szállítás időpontjáról lehet egyeztetni a futárral telefonon, éltünk ezzel a lehetőséggel és megbeszéltük, hogy olyan hamar szükségünk van a bojlerre, amilyen hamar csak ki tudják szállítani. Így hát sikeresen megkaptuk az új Hajdu Aquastic villanybojler készüléket, kedvező áron.

Mivel a villanybojler csere opcióját választottuk, az úr nemcsak kiszállította a bojlert, de le is cserélte a régi készüléket és beüzemelte az újat. Az új villanybojler sokkal hatékonyabbnak bizonyult, mint a régi, hagyományos bojlerünk, amit éveken keresztül használtunk a konyhán. Pikkpakk elmosogattuk az edényeket, a tányérokat és az evőeszközöket, hogy behozzuk a lemaradást. Rettentően kellett sietnünk a főzéssel és a teríték elkészítésével, mivel vészesen közeledett az ebéd ideje. Szerencsére fél órán belül minden étkészlet és konyhai felszerelés csillogott-villogott az új bojler közreműködésének köszönhetően. Az ételeket feltettük főni, majd rövidesen meg is tudtuk kezdeni a tiszta tányérok kihordását az étkezőbe. Mire megérkeztek az első vendégek az étterembe, már mindennel elkészültünk. Nagyon hálásak voltunk a villanybojler árusító cégnek, hogy ilyen hamar orvosolni tudták a problémát, ezzel megmentve a szállodánk nevét és becsületét.

A továbbiakban bebizonyosodott, hogy a bojler rendkívül jó szigetelésének köszönhetően hosszú ideig megőrzi a meleg vizet, ezért nem kell várni, amíg felmelegszik a víz.

A vezetőség is nagyon elégedett volt az új Hajdu Aquastic villanybojlerrel. Emiatt úgy döntöttek, hogy az egész szállodában le fogják cserélni a bojlereket hasonlókra, amiket szintén a villanybojlerbolt.hu-ról fognak rendelni. Így az egész szálloda melegvíz-ellátása jobb minőségű, költséghatékonyabb, megbízhatóbb és gyorsabb lesz. A főnökeink megköszönték nekünk, hogy gyorsan le tudtuk reagálni a vészhelyzetet és ilyen hatékonyan behoztuk a lemaradást.